חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

טיפול שורש - למי זה מתאים וכיצד ההליך מתבצע?

 

כאשר עצב השן נפגע הגוף מתייחס אליו כאל גוף זר וגורם לרקמה, לכלי הדם ולעצבים באזור להפוך דלקתיים. טיפול שורש הוא המאפשר להציל את השן עצמה וכן, בזכותו ניתן למנוע זיהום שעלול להתפשט דרך תעלת השורש ולגרום לפגיעה קשה

 

כאשר עצב השן נפגע הגוף מתייחס אליו כאל גוף זר וגורם לרקמה, לכלי הדם ולעצבים באזור להפוך דלקתיים. טיפול שורש הוא המאפשר להציל את השן עצמה וכן, בזכותו ניתן למנוע זיהום שעלול להתפשט דרך תעלת השורש ולגרום לפגיעה קשה. על אף שמדובר באחת מבין הפרוצדורות השכיחות ביותר, רבים חוששים מההליך, אך כאשר הוא מבוצע כהלכה באמצעות מומחים מנוסים, הוא לא אמור לכאוב והוא מתבצע במהירות. 

 אנו ב"דנטל אונליין" פועלים על מנת להנגיש לכלל האוכלוסייה מידע רפואי באופן מקצועי, מתוך אמונה שלכל אדם הזכות לדעת ולהבין לעומק הליכים רפואיים, במיוחד בכל הנוגע לטיפולי שיניים המתבצעים לרוב באופן פרטי ולכן הינם יקרים. מאמר זה נועד לתת לכם מידע על טיפול שורש, כך תוכלו לגשת לתהליך ברוגע ובביטחון. 

מה עלול לגרום לפגיעה בשורש השן?

טיפול שורש מאפשר לשחזר את הפונקציונאליות של שן שנפגעה עקב גורמים שונים, כאשר המרכזיים ביניהם הם עששת עמוקה, טראומה פתאומית או דלקת חניכיים חמורה. גם במקרים בהם מופעל על השן לחץ לאורך זמן, כמו לדוגמה, במקרים של חריקת שיניים עוצמתית, אנו עדים לנזקים שיכולים להוביל לשבירת ציפוי השן עד לכדי הופעת זיהומים שעשויים להוביל לטיפולי שורש. טיפולי שיניים לקויים עלולים גם הם להוביל לטיפול שורש וכמו כן, ניתן להשתמש בטכניקת טיפול זו במקרים בהם נדרש ביצוע פעולת מנע להתפתחות בעיות מסוג אחר. 

שלבי הטיפול

טיפול שורש מתבצע רק לאחר אבחון מעמיק של רופא שיניים, המסתמך על בדיקה קלינית וצילומי רנטגן. תחילה, מרדימים את האזור באמצעות זריקה המקהה את התחושה באזור החניכיים עד לשורש השן. לאחר מכן, קודחים דרך השן על מנת להגיע לשורש שלה ובאמצעות מכשור מתאים מנקים ומחטאים את הרקמות המזוהמות לאורך התעלות תוך שימוש בתמיסה אנטי בקטריאלית שנועדה לחסל את החיידקים שהתמקמו באזור. 

בשלב הבא, מונחת סתימה אטומה על גבי השורש; חומר גמיש דמוי גומי מוחדר פנימה ולאחר מכן מחומם. אז, הוא נדחס היטב פנימה ויוצר הפרדה מוחלטת בין החלל הפנימי לחלק החיצוני של החניכיים, ובכך הוא מסייע בהרחקת חיידקים מלהתמקם שוב באזור. בהתאם לשיקול דעתו של הרופא, מתקבלת החלטה בנוגע למספר הטיפולים הדרושים; ישנם מקרים בהם המטופל נשלח הביתה לטפל באזור באמצעות אנטיביוטיקה ובמקרים אחרים נדרשת המתנה של מספר ימים עד לריפוי של האזור. 

האם הטיפול כואב?

טיפולי שיניים בכלל וטיפולי שורש בפרט, מעוררים כאמור, חששות בקרב מטופלים רבים, על אף שהם אינם מסובכים או כואבים במיוחד. גם אם הופיעו כאב קל או אי נוחות לאחר הטיפול, ניתן לטפל בהם באמצעות משככי כאבים. מדובר במצב זמני ומינימאלי בהשוואה לסבל שעלול להיגרם כתוצאה מהזנחה של חלל הפה. לאור זאת, במקרים בהם טיפול זה מאפשר בלימה של הכאב ושמירה על השיניים במצב בריא הוא כמובן מומלץ. לאחר ביצוע הטיפול ניתן לחזור לאכול כרגיל, אך כיוון שבמרבית המקרים תופיע רגישות קלה באזור עדיף להימנע מלעיסה של מאכלים קשים. כל גוף מגיב מעט אחרת לטיפול ולכן חשובה ההקשה לגוף והתאמה של הרגלי האכילה על פי התחושה האישית בשעות הסמוכות לביצוע הטיפול. 

לסיכום, אם גם אתם צריכים לבצע טיפולי שיניים תוכלו לפנות אלינו ולקבל ייעוץ ומידע מעמיק שניתן על ידי רופאים מהשורה הראשונה, כך תוכלו להיות בטוחים שהטיפול אכן מתאים לכם. הייעוץ מתבצע תוך סבלנות והעמקה ונועד לאפשר לכם לקבל את המענה המקצועי ביותר בכל הנוגע לבריאות השיניים שלכם. השאירו את פרטי ההתקשרות שלכם באתר שלנו ואנו נדאג לחזור אליכם בהקדם האפשרי. 

 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים