חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

מתמר לחץ – לשקילה מדויקת במיוחד

 

מתמרי לחץ נמצאים במערכות שקילה רבות ומאפשרים דיוק בשקילה, מה שתורם לחיסכון בזמן ובתקלות מיותרות. הנה כל מה שחשוב לדעת על מתמרי לחץ

 

מערכות משקל יכולות להיראות למתבונן מהצד כטכנולוגיות שהזמן עצר בהן מלכת. בפועל הדברים שונים בתכלית. מערכות השקילה והמשקל השונות עוברות שדרוגים רבים לאורך השנים. כיום מדובר במערכות טכנולוגיות מתקדמות, אשר מסוגלות לעמוד במדידת משקלים כבדים ביותר לצד משקלים קלים מאוד. כל מערכת כזו מצויידת בטכנולוגיה אשר מאפשרת למדידה להיות מדויקת ביותר, מה שמאפשר לתעשיות השונות להתנהל באין מפריע. 

"בעבר נושא השקילה היה נקודת כשל מאוד מורכבת לטיפול", אומר רונן שעובד באחת החברות הגדולות במשק. "הכשל נבע מכך שמערכות השקילה לא יוצאות מאיזון לעיתים תכופות. כפועל יוצא, השקילה לא הייתה מדויקת, ומכאן הייתה מתחילה שרשרת של תקלות, שכדי לתקן אותן היה צריך לעצור את קו הייצור כולו. ההתנהלות הזו הייתה גורמת להפסדים גדולים של זמן ושל יכולת יצור שבעצם הייתה הולכת לאיבוד. כאשר הדברים חזרו על עצמם שוב ושוב, הבנו שחייבים למצוא לעניין פיתרון טכנולוגי".

החברה שבה עובד רונן החליטה להשקיע משאבים רבים בהחלפה ושדרוג של מערכות השקילה השונות. "זה היה מהלך רחב היקף שהצריך הרבה מאוד אישורים", מספר רונן. "הרעיון היה לעבור למערכות שקילה מתקדמות, אשר לכל אחת מותאם מתמר לחץ ספציפי. המתמר בעצם נלחץ על ידי המשקל המונח עליו וכך נותן חיווי מדויק ושקילה שאפשר לסמוך עליה. לכל אחת מהמערכות הוצמד מתמר לחץ יעודי, כלומר מערכות שנועדו לשקול משקל כבר פעלו באמצעות מתמר לחץ מסוג אחד ואילו מערכות שנדרשו למדוד חומרים במשקלים נמוכים או אפילו נמוכים מאוד, נשקלו על ידי מערכות ובהן מתמר לחץ מסוג אחר לגמרי". 

כבר בתחילת הדרך היה ברור שההשקעה נושאת פירות. "היה שלב שבחלק מהמערכות הותקנו מתמרי הלחץ ובחלק אחר עדיין לא", אומר רונן. "החלטנו לעשות ניסוי ולבדוק את השוני בין המערכות השונות. לקחנו משקל זהה של חומר, הקשנו פקודות דומות וחיכינו לראות מה יקרה. כולם חשבו שהמערכות החדשות תהיינה מדויקות יותר, אבל הופתענו לגלות את הפער. בעוד שהמערכת החדשה המשיכה לשקול בדיוק את אותו המשקל, המערכת הישנה החלה לפקשש בשקילה זמן קצר אחרי הפעלתה. מכאן המסקנה היא שהסטייה במשקל השקילה הייתה גורמת לתקלות ולבעיות בהמשך. במילים אחרות, מערכות השקילה החדשות חוסכות הרבה מאוד זמן וכן משאבים וכוח אדם שהיו נדרשים כדי לתקן את אותן תקלות חוזרות ונשנות".

אמנם החלפת מערכות השקילה כרוכה בעלות גבוהה מאוד, אבל החיסכון שהיא מייצרת הוא מיידי. "כבר עכשיו קוצצו חלק מהמשמרות, חלוקת הנטל הפכה להיות הרבה יותר שיוויונית, עומס העבודה והלחץ בעבודה פחת וכל אלו תורמים לייעול העבודה, להנאה ולחיסכון משמעותי בזמן", אומר רונן.  

 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים