חיפוש
 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

יהוד: ”משתחררים מהסתימות”

 

תכנית חינוכית ייחודית בגני הילדים ביהוד מונוסון בחסות תאגיד המים מי אונו

 

ילדי הגנים ביהוד מונוסון למדו יחד שעור בשמירה על איכות סביבה במסגרת שיתופי הפעולה של עיריית יהוד מונוסון עם תאגיד המים מי אונו.

יעלה מקליס ראש העיר אמרה כי, "הילדים שלנו הם המחנכים הכי טובים שלנו    ולכן חשוב להתחיל לחנך את הדור הצעיר לשמירה על הסביבה בה אנו חיים".

הצטברות המגבונים ומוצרי היגיינה במערכת הניקוז והביוב, יוצרת נזקים תפעוליים למערכות הביוב הביתיות, העירוניות, הבינעירוניות והאזוריות, שהטיפול בהם מוערך בכ-12 מיליון שקל בשנה - זאת מבלי לקחת בחשבון את עלויות הזיהום שנגרם לסביבה כתוצאה מסתימות הביוב. תופעת זו הולכת וגוברת בכל הארץ וגורמת לנזקים ובלאי במערכות הביוב המחייבים את הרשויות והתאגידים להשקיע כספי ציבור בפינוי ובתיקון הציוד.

מי אונו, תאגיד המים והביוב, המעניק שירותי מים וביוב לקריית אונו ויהוד מונסון החליט להילחם בתופעה ויצא בקמפיין הסברה מקיף בנושא. בין שאר מטרות הקמפיין- הסברה, למידה וחשיפת נזקי התופעה, זאת על מנת למזער נזקים.

במסגרת הפרויקט חולקו לגננות ערכות הדרכה עם חומרי הסברה הכוללת תכנים לימודיים, משחקים, סיפורים ,המחשות, מדבקות לדלתות השירותים המזכירות לזרוק את הפסולת לפח.

השבוע ביקרו בגן ורד ראש העיר יעלה מקליס, מנכ"ל התאגיד מר דוד עוזר, אבי רוטשטיין  מנהל מחלקת גני הילדים בעירייה על מנת לראות מקרוב את הפעילות. הללו התרשמו מההתגייסות של הגננת והידע הרב שהפגינו הילדים בנושא.

מנכ"ל התאגיד מר דוד עוזר מסר בתגובה : "יצאנו מתוך הנחה כי שינוי הרגלי התנהגות צריך להתחיל בגיל צעיר. לכן פנינו לקהל הילדים בתקווה שאלה יביאו את הבשורה למשפחה הקרובה. הרעיון שהחל לקרום עור וגידים ביוזמת התאגיד יחד עם התגייסות הצוות המקצועי של עיריית יהוד מונוסון והעומדת בראשה הגברת יעלה מקליס , נותנת לנו את הביטחון שהתהליך יצליח ונמזער את הנזקים ככל שניתן "

יעלה מקליס ראש העיר אמרה כי, "ישנה חשיבות רבה לחינוך לשמירה על הסביבה בה אנו חיים כבר מהגיל הרך.  ילדי הגנים שלנו זכו לקבל הדרכה בדרך חווייתית ואני בטוחה כי יעבירו את המסר גם למשפחתם  וע"י כך ישמרו על הסביבה. אני מודה לתאגיד מי אונו על היוזמה ושיתוף הפעולה למען הקהילה שלנו"

 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים